Oppilaalle,
joka tarvitsee oppimisessaan tai koulunkäynnissään säännöllistä tukea
tai samanaikaisesti useita tukimuotoja, on pedagogiseen arvioon
perustuen
annettava tehostettua tukea hänelle tehdyn oppimissuunnitelman
mukaisesti. Tehostettua
tukea annetaan silloin, kun yleinen tuki ei riitä. Erityistä tukea
annetaan niille oppilaille, joiden kasvun, kehityksen tai oppimisen
tavoitteiden
saavuttaminen ei toteudu riittävästi muilla tukitoimilla. Erityinen
tuki järjestetään joko yleisen tai pidennetyn oppivelvollisuuden
puitteissa. Erityinen tuki muodostuu erityisen tuen päätökseen
perustuvasta erityisopetuksesta sekä muista perusopetuksen
tukimuodoista. Joustavan
perusopetuksen tavoitteena on tukea 7–9 luokkien oppilaita,
jotka ovat vaarassa jäädä ilman perusopetuksen päättötodistusta. Pääsääntöisesti kyse ei ole erityisopetuksesta.
Huom! Raporteille on tehty tietosuojaus, jos sivulla ei ole toisin mainittu. Henkilöitä koskevat lukumäärät 1–4 näytetään arvona "1-4", eikä vastaavia laskennallisia tunnuslukuja (esim. keskiarvo) ilmoiteta. Neljää suuremmat lukumäärät pyöristetään lähimpään kolmella jaolliseen lukuun. Prosenttiosuudet lasketaan suojatuilla lukumäärillä.
Tehostetun ja erityisen tuen oppilaat
Aikasarja-, maakunta- ja tukimuotoraportilla ovat tarkastelussa sekä
tehostetun tuen että erityisen tuen oppilaat, opetuksen toteutuspaikka
ja oppimäärän yksilöllistäminen (–2019) -raporteilla vain erityisen tuen
oppilaat.
Oppimäärän yksilöllistäminen (2019/20–) -raportin
tietolähteenä on Opetushallituksen ylläpitämä
KOSKI-tietovaranto, jonne opetuksen järjestäjät tuottavat tiedon.
Raportti sisältää kaikkien kevätlukukaudella vuosiluokan suorittaneiden
oppilaiden tiedot. Raportin tiedot
päivitetään kerran vuodessa lokakuussa edellisen
lukuvuoden tiedolla.
Aikasarja
Maakunta
Opetuksen toteutuspaikka
Oppimäärän yksilöllistäminen (2019/20–)
Oppimäärän yksilöllistäminen (–2019)
Tukimuoto (Yksittäinen oppilas voi kuulua useamman tukimuodon piiriin.)
Vieraskieliset erityisen tuen oppilaat (–2019)
Vieraskielisillä tarkoitetaan oppilaita, joiden äidinkieli on muu kuin suomi, ruotsi, saame, romani tai viittomakieli. Myöhempiä tietoja voi tarkastella äidinkieliryhmittäin oppimäärän yksilöllistäminen (2019/20–) -raportilla yllä.
Aikasarja
Maakunta
Joustava perusopetus (JOPO)
Joustavan
perusopetuksen raporteilla ovat mukana 7–9 luokkien oppilaat.
Aikasarja
Maakunta